- Odbiorcy
- Klucze
- Autor
Model kobiet w filmach oraz ich charakterystyka.
Cel projektu
Opracowanie modeli kobiet występującej w polskiej kinematografii.
Metoda badań
Analiza jakościowa wybranych filmów polskich.
Koncepcja i plan badań
- Określenie modeli kobiet w filmach oraz ich charakterystyka.
- Poszukiwanie i znajdowanie potrzebnych źródeł: filmów, książek.
- Formowanie problemu badawczego, odnoszącego się do pracy.
- Poszukiwanie dokumentów Kościoła odnoszących się do prezentowanej tematyki.
- Włączenie wyników badań w perspektywę interdyscyplinarną.
Efekt realizacji
Wydanie monografii naukowej poświęconej danej tematyce
Wpływ rezultatu na rozwój nauki i społeczeństwa
Wyniki badań w omawianym zakresie są znaczące, ponieważ pokazują prawdę i realia świadomości obrazu świętości w kinie polskim. Rozwijają świadomość odbiorców w zakresie komunikatów medialnych (pokazują siłę przekazu, jakie są obecne kobiety, a jakie chciałyby być?). Pogłębiają horyzonty filmów oraz teologii w zakresie nauk krytyki medialnej i audiowizualnej. Dostarczają odbiorcy wiedzy teologicznej z zakresu nauczania Jana Pawła II i dokonują analizy porównawczej w odniesieniu do współczesnych polskich filmów. Rozwijają i poszerzają wiedzę nowej subdyscypliny teologii, czyli teologii mediów. Promują i pokazują jak ważne jest połączenie wiedzy teologicznej z narzędziami, którymi posługuje się dziennikarstwo.