- Odbiorcy
- Klucze
- Autor
Opracowanie ilościowej i częściowo automatycznej metody badania stron internetowych za pomocą narzędzi informatycznych umożliwiająca masowe porównywanie tych stron.
Cel badań
Opracowanie ilościowej i częściowo automatycznej metody badania stron internetowych za pomocą narzędzi informatycznych umożliwiająca masowe porównywanie stron za pomocą wystandaryzowanych wskaźników
Opis realizacji badań
Wstępny projekt badawczy został zrealizowany w 2017 roku i składał się z dwóch etapów. Pierwszym było opracowanie założeń badania, w ramach którego wypracowano 19 jednostkowych sposobów analizy stron. Drugim etapem było przetestowanie, jak to podejście sprawdza się w praktyce, na przykładzie analizy w porównawczej 42 stron diecezji katolickich w Polsce. Różnice zarejestrowane w trakcie badania pozwoliły scharakteryzować wymienione strony z punktu widzenia prędkości działania, sposobu tworzenia adresów, układu strony, jakości tekstu, użytych kolorów oraz wyszukiwalności w przeglądarkach.
Efekt realizacji
M. Robak, Badania stron internetowych diecezji w Polsce metodą WebScan, [w:] J. Olędzki (red.), Teologia środków społecznego przekazu w naukach o mediach, Warszawa 2018, s. 359-390.
Wpływ rezultatu na: rozwój nauki, gospodarkę, społeczeństwo
Rozwój badań internetu, możliwe zwiększenie zakresu badań porównawczych w medioznawstwie